• HARD ENDURO CAMPULUNG MUSCEL este o competitive de profil inscrisa Calendarul concursurilor si evenimentelor Hard Enduro din Romania al FRM cadrul pentru anul 2019 avand statut de Cupa Regionala;
• HARD ENDURO CAMPULUNG MUSCEL este o competitie de tip OPEN, deschisa oricarui concurent.
Toti participantii si toate persoanele implicate in orice fel in organizarea si desfasurarea concursului HARD ENDURO CAMPULUNG MUSCEL 2019 sunt obligati/obligate sa cunoasca si sa respecte prevederile prezentului regulament.
Organizatorul poate refuza inscrierea in competitie sau poate elimina in timpul competitiei orice concurent care:
• nu respecta prezentul regulament;
• are o atitudine agresiva si/sau nesportiva;
• perturba desfasurarea competitiei;
• creeaza o atmosfera neplacuta si/sau tensionata.
Necunoasterea acestui regulament nu exonereaza pe nimeni de raspundere si de eventualele consecinte. In caz de eliminare din concurs taxa de inscriere nu se returneaza. In caz de neprezentare la concurs taxa de inscriere nu se returneaza. In caz de abandon de orice fel taxa de inscriere nu se returneaza.
• Organizator: Asociatia Tourmount Campulung Muscel
• Sub egida: FRM – Federatia Romana de Motociclism
• Denumire concurs: HARD ENDURO CAMPULUNG MUSCEL
• Perioada: 13-14 iulie 2019
• Locatie concurs: Campulung Muscel, Sat Bughea de Jos - Zona Bughita
• Secretariatul concursului si tabara de baza: Poligonul “ Valerica Milea”
• Website: www.tourmount.ro si http://tourmount.ro/hard_enduro_2019.html
• Director Concurs: Olaru Anton (Tony) telefon: 0721925833
La secretariatul concursului vor avea loc toate evenimentele legate de organizarea si desfasurarea concursului (inscrieri, sedinte tehnice, afisarea rezultatelor, depunerea si solutionarea contestatiilor, festivitatea de premiere etc).
PROLOG (cursa cu premiere separata)
• 10:00 – 14.00 inscriere participanti in locatia taberei de baza;
• 14.00 – sedinta tehnica cu concurentii in locatia taberei de baza;
• 14.30 – prezentarea concurentilor in zona de start a prologului;
• 15.00 – start prolog;
• 18.00 - afisarea timpilor parcurgerii prologului si al clasamentului + premierea.
* Prologul din ziua de Sambata va fi o cursa cu obstacole naturale si artificiale, cu un caracter de sine statator, ce nu va conta ca punctare in capionatul regional de hard enduro .Cursa va avea clasament si premiere separata fata de cursa principala ce va avea loc duminica 14 iulie. Participarea este optionala dar ofera oportunitatea unui antrenament consistent si a unei doze de adrenalina premiate in final atat cu admiratia publicului prezent cat si cu premii din partea sponsorilor.
TRASEU total aproximativ 40 km x 2 ture
• 8.00 - 09.30 - inscrierea celor veniti doar pentru ziua 2 ,la secretariatul concursului;
• 10.00 – sedinta tehnica cu concurentii in locatia taberei de baza;
• 10.30 – start pe clase;
• 16:00 – publicare clasament;
• 17.00 - festivitatea de premiere.
* Traseul va incepe prin zona de prolog ce va fi modificat fata de ziua precedent in sensul eliminarii anumitor obstacole ce pot produce blocaje. In general vor fi pastrate obstacoloele ce vor oferi spectaculozitate ( de exemplu trambuline ) dar in acelasi timp vor pastra cursivitate. Clasa Hobby si Fete vor avea si in prolog un traseu aparte cu o dificultate adaptata.
• Concurentii trebuie sa aibe licenta hard-enduro valida emisa de FRM (Federatia Romana de Motociclism);;
• Concurentii care nu au nici un fel de licenta pot sa achizitioneze de la Secretariatul Concursului licenta hard-enduro emisa de FRM valabila doar pentru concursul HARD ENDURO CAMPULUNG MUSCEL .Pretul acestei licente este cel official al FRM..
• Asigurare de accidente pentru competitii moto. Se poate achizitiona de la Secretariatul Concursului, are valabilitate doar pentru concursul HARD ENDURO CAMPULUNG MUSCEL;
• Certificat medical valabil emis de medicina sportiva. Se poate achizitiona de la Secretariatul Concursului , cu valabilitate doar pentru concursul HARD ENDURO CAMPULUNG MUSCEL Concurentii care au implinit varsta de 50 ani vor trebui sa aibe pe viza medicala si avizul cardiologic. Atentie, avizul cardiologic NU se va putea intocmi la secretariatul concursului;
• Act de identitate;
• Fisa de inscriere (pentru cei care nu au utilizat Formularul de Inscriere online). Se poate obtine la Secretariatul Concursului;
• Declaratie asumare raspundere. Se va completa la Secretariatul Concursului;
• Concurentii care pana inclusiv in ziua inceperii competitiei nu au implinit 18 ani nu vor putea fi inscrisi in competitie fara acordul de participare la competitie dat in fata notarului de catre ambii parinti in original.
Incepand cu data de: 12 iule 2019 ora locala 00:00 inscrierile online vor fi inchise. Dupa aceasta data inscrierea si plata taxei de participare se va putea face numai cu numerar la Secretariatul Concursului.
• Taxa individuala de participare este de 200 RON la inscrierea online ( chiar daca nu se face plata online pentru cei inscrisi pe site taxa ramane 200 in ziua concursului);
• Taxa individuala de participare este de 300 RON la inscrierea in ziua concursului (daca nu s-a facut nici macar inscrierea prealabila pe site).
• Pentru copii nu se percepe taxa de participare.
Documentul prin care se face plata va contine obligatoriu numele concurentului/concurentilor pentru care se face plata taxei de participare. Data achitarii este considerata data de pe documentul care atesta efectuarea platii taxei de participare. Pentru plata prin transfer bancar se vor folosi urmatoarele conturi:
• CONT: RO29BTRLRONCRT0326945201
• Banca: TRANSILVANIA
• Titular Cont: Asociatia Club sportiv Tour Mount
• CIF: 34711350
• Adresa: Campulung Muscel, Str. Lt. Nicolae Pop
Fondul de premiere contine premii ce vor consta cupe, diplome si in produse si consumabile de profil moto endure oferite de sponsorii concursului si de Asociatia Club sportive Tourmount.
• Clasa A - PROFI - Va contine portiuni de dificultate extrema;
• Clasa B - EXPERT – Hard-Enduro de nivel de dificultate mare si mediu. Nerecomandat incepatorilor. (va cuprinde si subcategoria “VETERAN”);
• Clasa C- HOBBY – Hard-Enduro pentru incepator. (va cuprinde si subcategoria” FETE”).
• Clasa COPII - Traseu demonstrativ in aria zonei de prolog (in afara concursului), se va face o premiere separata unde se vor obtine diplome , medalii si mici premii pentru participant.
*Atentie : chiar si clasa Hobby necesita un nivel de pregatire tehnica si fizica destul de avansat, este recomandat cel putin un an de experienta in acest sport.
Numerele de concurs se atribuie de catre organizator in ordinea cronologica a inscrierilor. Numerele de concurs nu se pot schimba pe parcursul concursului. Este interzisa prezentarea la startul fiecarei zile fara numerele de concurs date de catre organizator lipite pe motocicleta. Este interzisa confectionarea de catre concurenti a numerelor de concurs. In cazul deteriorarii numarului de concurs concurentul va solicita organizatorului (secretarului concursului) atribuirea altei copii a numarului de concurs.
Culorile numerelor de concurs vor fi urmatoarele:
• Clasa PROFI - fond rosu;
• Clasa EXPERT (inclusiv veteran) – fond verde;
• Clasa HOBI (inclusive fete) – fond albastru.
Sunt admise la start orice motociclete de enduro, motocross sau trial, in doi sau patru timpi, si care au fost acceptate la verificarea tehnica. Verificarea tehnica va fi efectuata de catre o comisie tehnica formata din oficiali ai concursului inainte de efectuarea formalitatilor de inscriere in concurs.
Organizatorul nu va accepta la start motociclete cu defectiuni tehnice MAJORE sau orice alte modificari care ar putea pune in pericol securitatea concurentilor, a oficialilor, a spectatorilor si/sau a tertelor persoane. Pe toata durata competitiei concurentii sunt obligati sa poarte echipamentul de protectie adecvat: casca de protectie, cizme, protectii de corp, protectii pentru membrele superioare si inferioare.
Organizatorul competitiei va amenaja un parc moto delimitat si pazit unde concurentii vor lasa motocicletele pe perioada premergatoare concursului, in timpul etapelor de inscriere si verificare tehnica precum si dupa concurs pana la finalizarea festivitatii de premiere. In tot restul timpului parcarea motocicletelor se va face pe reponsabilitatea totala a proprietarului.
• Lasarea motocicletei in parcul moto este obligatorie in timpul zilelor de concurs in orele premergatoare concursului si dupa soirea din cursa pana la finalul premierii;
• Introducerea si/sau scoaterea motocicletei in/din parc se face doar de catre concurent ;
• In perimetrul parcului moto fumatul este strict interzis;
• Introducerea si/sau scoaterea motocicletei din parcul moto se face doar cu motorul oprit;
• Primii la start vor fi concurentii inscrisi la clasa EXPERT iar urmati de cei din clasa HOBBY;
• Daca un concurent nu se prezinta la start (nu poate lua startul) in momentul in care ii vine randul conform listei de start, acesta va lua startul la sfarsitul clasei din care face parte in ordinea cronologica a numerelor de concurs.
Concurentii vor lua startul cate 2 in ordinea numerelor de concurs, la interval de paroximativ 1 minut , interval stabilit de organizator in functie de numarul de concurenti si comunicat la sedinta tehnica de dinaintea cursei.
Concurentii vor lua startul in urmatoarea ordine:
Mai intai vor lua startul concurentii de la clasa Expert ce au participat la prolog in ziua 1 dupa clasamentului prologului , astfel concurentul cu timpul cel mai mic de la prolog va lua startul primul . Vor fi urmati de ceilalti concurenti de la clasa Expert in ordinea inscrierii. ( nr concurs) . Concurentii vor lua startul cate 2 la interval de 30 secunde.
Va urma clasa Hobby unde primii vor pleca cei ce au participat la prolog in ziua 1 , dupa clasamentului prologului , astfel concurentul cu timpul cel mai mic de la prolog va lua startul primul . . Vor fi urmati de ceilalti concurenti de la clasa Hobby in ordinea inscrierii. ( nr concurs) . Concurentii vor lua startul cate 2 la interval de 30 secunde.
* Traseul va incepe obligatoriu prin zona de prolog ce va fi modificat fata de ziua precedenta in sensul eliminarii anumitor obstacole ce pot produce blocaje. In general vor fi pastrate obstacoloele ce vor oferi spectaculozitate ( de exemplu trambuline ) dar in acelasi timp vor pastra cursivitate. Clasa Hobby si Fete vor avea si in prolog un traseu aparte cu o dificultate adaptata.
Cei ce nu vor parcurge prologul vor primi o penalizare egala cu timpul ultimului clasat la clasa aferenta in ziua 1.
Cei ce nu nu vor putea parcurge tot traseul de prolog se vor directiona de catre organizatori prin traseu de evitare , dar vor primi o penalizare egala cu jumatate din timpul ultimului clasat la clasa aferenta in ziua 1 .
Traseul de concurs insumeaza aproximativ 70 km de teren accidentat distribuiti pe zile astfel:
• ziua 1 – prolog – cronometrat, amenajat pe traseu natural si obstacole artificiale.
• ziua 2 aproximativ 70 km de traseu marcat in functie de clasa. (insumati din 2 ture parcurse).
Fiecare zi de concurs va avea timpi maximi de parcurgere anuntati de organizator la sedinta tehnica. Concurentii aflati pe traseu in momentul expirarii timpului maxim vor avansa pe traseul de concurs pana in urmatorul punct de control unde vor urma indicatiile organizatorului.
Marcarea traseului este realizata cu spray de vopsea, indicatoare de hartie biodegradabila, si cu banda de marcaj portocalie KTM.
Toti concurentii de la ambele clasel PROFI , EXPERT si HOBBY vor parcurge traseul marcat cu spray sau buline de hartie de culoare ROSIE FLOORESCENT . Accolo unde traseul se va desparti pe bucle corespunzatoare doar clasei EXPERT sau HOBBY cvor exista marcaje clare cu sageti si banda iar culorile vor fi corespunzatoare fiecarei clase astfel:
- Clasa EXPERT parcurge buclele de culoare VERDE
- Clasa HOBBY va avea bucle pe culoare ALBASTRA;
- Acolo unde nu a existat posibilitata marcarii cu vopsea exista numai benzi portocalii KTM.
Pe traseu vor exista CP pentru inregistrarea timpilor intermediari si arbitrii la zonele de dificultate unde se vor aplica marcaje clare ce dovedesc parcurgerea integral.
Acolo unde nu a existat posibilitata marcarii cu vopsea exista numai benzi portocalii KTM.
FOARTE IMPORTANT:
- IN fiecare CP concurentii trebuie sa opreasca pentru a li se inregistra ora la care au sosit in CP. Fiecare CP ratat inseamna penalizare egala cu dublul timpului mediu de parcurgere a distantei de la ultimul CP prin care s-a trecut pana la CP-ul ratat.
- LLipsa fiecarui marcaj oferit de oficialii cursei din zonele de dificultate atrage penalizare 30 min.
GPS-ul nu este necesar. Organizatorul NU se oblige sa ofere traseul de concurs in format GPS. Punctele de control (check point) vor fi marcate cu CP nr ….. si vor consta intr-un coridor de banda de cativa metrii . Oficialii care vor atesta trecerea prin buclele special vor purta ecuson HARD ENDURO CAMPULUNG MUSCEL.
Punctele de alimentare nu vor fi neaparat necesare dar la cerearea concurentului se pot lasa bidoane de benzina marcate cu numele si nr. concurs in zona de start intr-un perimetru stabilit de organizator si anuntat la sedinta tehnica.
Startul si finisul vor fi marcate corespunzator.
Ca regula generala, toti oficialii, arbitrii si comisarii de traseu vor purta veste fosforescente portocaliu/verde si ecuson pentru a putea fi usor recunoscuti.
Concurentii sunt obligati sa opreasca in punctele de control langa arbitrul respectiv pentru a fi siguri ca a fost consemnata trecerea lor prin respectivul punct de control. Plecarea din punctele de control se face incet, pana la iesirea din coridorul marcat. Pe traseul de concurs, in zona secretariatului concursului si a parcului moto/service, concurentii trebuie sa respecte cu strictete toate indicatiile oficialilor.
• Reparatiile la motociclete se efectueaza doar in zona de service, deasupra prelatelor de protectie;
• Eventualele lichide ramase in urma reparatiilor efectuate asupra motocicletelor se vor evacua numai in recipientele speciale puse la dispozitie de organizator pentru acest scop;
• Pentru aruncarea gunoiului se vor utiliza containerele puse la dispozitie de organizator in perimetrul secretariatului de concurs, a parcului moto si a zonei adiacente acestora;
• Parasirea traseelor marcate este strict interzisa;
• Aruncarea gunoaielor de orice fel in mediul inconjurator si/sau pe traseele marcate sau nemarcate este strict interzisa;
• Daca in timpul cursei motocicleta cade, concurentul va intrerupe imediat alimentarea cu benzina pentru a impiedica eventualele scurgeri in mediul inconjurator.
In cazul unei defectiuni tehnice si/sau accidentari concurentul respectiv nu se va abate de la traseul de concurs pentru a face posibila localizarea lui de catre organizator.
Parasirea traseului de concurs este interzisa. Singura varianta de iesire din traseul de concurs este prin punctele de control, urmand strict indicatiile oficialilor.
Parcurgerea traseului de concurs, pe orice lungime si indiferent de motiv, in sens opus celui normal este strict interzisa!
Toti participantii la competitie sunt obligati sa ia toate masurile de siguranta care sa previna accidentarea proprie, a celorlalti participanti, a oficialilor, a spectatorilor, a tertelor persoane, a animalelor domestice si/sau salbatice, a altor vehicule, a proprietatilor private si/sau publice.
La apropierea de un concurent mai lent, concurentul mai rapid trebuie sa-si faca bine cunoscuta prezenta inaintea depasirii acestuia. Nu este obligatia concurentului mai lent sa observe si sa intreprinda actiuni speciale care sa permita trecerea concurentului mai rapid care se apropie.
In cazul in care un concurent observa un alt concurent accidentat acesta trebuie sa se asigure ca integritatea concurentului accidentat nu este in pericol iar apoi sa anunte de indata Directorul de Concurs la numarul 0721925833. Pe 99 % din traseu va exista semnal de telefonie mobila. .Daca acest lucru nu este posibil, va anunta cel mai apropiat oficial. In cazul in care nici acest lucru nu este posibil, prin deplasarea pe traseu la primul punct de control intalnit va anunta incidentul. Eventuala perioada de timp pe care un concurent a petrecut-o ajutand un alt concurent accidentat va fi scazuta din timpul zilei respective. Acest lucru se va face de catre Directorul de Concurs in urma sesizarii facute de concurent si confirmata de pilotul accidentat si de catre alti eventuali martori.
In cazul unei defectiuni tehnice, motocicleta va fi scoasa imediat in afara traseului de concurs pentru a evita potentiale coliziuni cu alti concurenti.
In cazul unei defectiuni tehnice si/sau accidentari concurentul respectiv nu se va abate de la traseul de concurs pentru a face posibila localizarea lui de catre organizator.
Parasirea traseului de concurs este interzisa. Singura varianta de iesire din traseul de concurs este prin punctele de control, urmand strict indicatiile oficialilor.
Parcurgerea traseului de concurs, pe orice lungime si indiferent de motiv, in sens opus celui normal este strict interzisa!
Zona de finis va fi delimitata si marcata in mod vizibil de catre organizator. Sosirea la finisul fiecarei zile de concurs se face prin oprirea in dreptul locului marcat vizibil de catre organizator. Dupa confirmarea timpului de sosire din partea organizatorului concurentii trebuie sa paraseasca de indata zona delimitata pentru si sa deplaseze motocicleta in parcul moto.
Sanctiunile sunt:
• avertismentul;
• penalizarea de timp;
• descalificarea pentru ziua respectiva;
• eliminarea din concurs.
Sanctiunile sunt stabilite de catre Directorul de Concurs, la propunerea oficialilor, dupa consultarea in prealabil a punctului de vedere a sportivului in cauza si a eventualilor martori. Hotararile Directorului de Concurs pot fi contestate in fata juriului concursului. In cazul eliminarii din concurs taxa de participare nu se restituie.
Eventualele contestatii se vor depune in scris la secretariatul concursului in termen de maxim 30 minute de la afisarea rezultatelor provizorii.
Ca si regula generala competitia HARD ENDURO CAMPULUNG MUSCEL se desfasoara pe baza regulii \”cel mai bun timp castiga\”.
Formula de calcul a timpului de concurs este: TIMP CURSA + eventuale penalizari = timp final
Concurentul care va parcurge intreg traseul de concurs, trecand in mod corect prin fiecare punct de control , in cea mai scurta perioada de timp, este castigatorul competitiei. Se va stabili un castigator pentru fiecare categorie si subcategorie de participare.
In caz de evenimente neimputabile organizatorului (de ex. conditii meteo vitrege) clasamentul se va stabili luand in considerare timpul din ultimul Punct de Control (Check Point) cronometrat prin care au trecut cel putin 30% din numarul total de concurenti.
Descalificarea unui concurent se poate produce in urmatoarele conditii:
• Prezenta pe traseul de concurs inainte de inceperea competitiei;
• Realimentarea cu motorul pornit;
• Neoprirea in punctul de control sau in oricare alt punct de pe traseu in cazul in care oficialul din acel punct de control solicita acest lucru.
Concurentii sunt obligati sa lipeasca pe motociclete toate materialele promotionale furnizate de organizator. Traseul de concurs este integral in afara drumurilor publice.
Concurentii sunt rugati sa nu isi lase echipamentele sau bunurile personale nesupravegheate, organizatorul nu isi asuma nici o raspundere fata de acestea. Doar motocicletele din parcul moto vor fi supravegheate si pazite. Fiecare concurent participa la competitie pe propriul sau risc. Responsabilitatea civila si penala pentru orice dauna cauzata propriei persoane, altor concurenti sau oricaror bunuri se afla exclusiv in sarcina participantilor.
OLARU ANTON (TONY): 0721.925.833
Track Manager, Director concurs, Presedinte Asociatia Club Sportiv Tourmount